עולם האינטרנט, כידוע, שינה מקצה לקצה את הדרך בה אנחנו יכולים לגשת אל בתי עסק ואנשי מקצוע. עד שהאינטרנט הופיע בחיינו, ההיכרות שלנו עם עסקים או אנשי מקצוע, היתה בעיקר, סביב מה שנמצא קרוב לאזור מגורינו, שמות גדולים שעשו קמפיינים לפרסום בכלי תקשורת או ברדיו, וכן דרך שמועות והמלצות של חברים ומכרים.
עולם האינטרט שינה את הגישה מקצה לקצה. היום אנחנו לא חייבים להיעזר בבתי עסק שנמצאים קרוב למקום מגורינו, אלא גם בעסקים שנמצאים בקצה השני של המדינה, אנחנו לא חייבים להסתפק בעסקים גדולים שמפרסמים בכלי תקשורת אלא יכולים להיעזר גם בפרסומים בגוגל, רשתות חברתיות או אתרים מרכזיים, והכי חשוב, אנחנו יכולים לקבל המלצות וחוות דעת מקבוצות הרבה יותר רחבות ומגוונות של אנשים, הבוחרים לדרג ולהמליץ על גורמים מולם הם פעלו בתחום כזה או אחר.
אתר ZIPS הוא דוגמא טובה לכל זה. האתר מציע לנו אפשרות לקבל מידע על כל בתי העסק, בעלי המקצוע ומקומות הבילוי, בכל מקום בארץ. בין אם מדובר על מקומות שנמצאים קרוב למקום מגורינו או למקום בו אנחנו עובדים, ובין אם מדובר על בתי עסק, בעלי מקצוע או מקומות בילוי שנמצאים בקצה השני של המדינה. היופי הוא שהאתר מספק לנו המלצות וחוות דעת של אנשים שמדרגים את אותם עסקים, וכך מספקים לנו מידע אמין, למי כדי לפנות.
מה אפשר למצוא באתר ZIPS
ראשית, האתר מציע מגוון עצום של בתי עסק, בעלי מקצוע, מקומות בילוי בשלל תחומים, בכל רחבי הארץ. מדובר על מאגר עצום של מידע שדואג כל הזמן להתעדכן, הן במידע על עסקים חדשים, הן בפרטי מידע על עסקים רשומים בעסק, וכן בהמלצות וחוות דעת של גולשים.
שנית, כאמור, האתר מספק לנו מידע אמין של לקוחות אשר פעלו ונהנו משירותים של אותם עסקים, מקומות בילוי או בעלי מקצוע. מדובר על המלצות וחוות דעת שיכולים ללמד אותנו למי משתלם לפנות, אילו שירותים כל אחד מהגורמים שציינו מספק, תמחור ועוד.
שלישית, האתר גם מספק הרבה מאוד מידע שימושי על כל בית עסק. למשל, פרטי התקשרות, שעות פתיחה, מחירים, תמונות, שירותים ועוד. כך אם אנחנו מחפשים בית עסק בתחום מסוים, אנחנו מכוסים מכל כיוון, הן מבחינת מידע אינפורמטיבי אודותיו והן מבחינת המלצות וחוות דעת.
איך נדע שההמלצות וחוות דעת אמינות?
אתר ZIPS בוחן היטב כל המלצה וחוות דעת שנשלחת אליו לפני שהיא מתפרסמת. האתר בוחן את איכות הטקסט, עד כמה הוא אקטואלי ורלוונטי, האם הטקסט מספק המלצה או ביקורת, חוות דעת אמיתית או ניסיון לפגוע בכוונה בבית העסק.
כמו כן הדירוג של כל בית מבוסס על כמויות, איכות, טווח. כך שאם עסק מקבל ביקורות חיוביות ושליליות, הרי שצוות האתר משקלל הכל, וקובע את הציון שלו בהתאם.