צוות המכירות בבית העסק, הוא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחתו. אנו יכולים לייצר ולשווק מוצר איכותי, אך אם אנחנו לא מחזיקים צוות מכירות ברמה גבוהה, ציבור הלקוחות לא ידע מה זה ואז לא נוכל למקסם את היכולות שלנו. לכן אנחנו לדאוג להעסיק צוות המתמחה במכירות ועומדים לרשותם כל התנאים והאמצעים הנדרשים בשביל להביא תוצאות איכותיות.
עבודת מכירות תלויה בגורמים רבים, אך אפשר לאפיין אותה במשפט אחד. "למכור כמה שיותר מוצרים ושירותים, בכמה שפחות זמן". המטרה שלנו היא לבזבז כמה שפחות זמן וכסף, על דברים שאינם מביאים למכירה. לכן המטרה שלנו צריכה להיות שהצוות יוכל להתעסק רק במכירות ולא בדברים אחרים. לכן חשוב לייעל את דרך העבודה שלו.
ישנם דברים שונים שיכולים לשפר את יעילות צוות המכירות שלנו. חלק מהדברים נוכל לממש כבר בשלב ההקמה של הצוות, אחרים נוכל ללמוד תוך כדי תהליך ולשפר את אותם. מלבד העובדה שעלינו להעסיק אנשי מכירות מובילים, הרי עלינו לספק להם את התנאים האופטימאליים לבצע את עבודתם.
4 דברים שיכולים לשפר את יעילות צוות המכירות
אמצעים טכנולוגיים – צוות מכירות חייב להשתמש באמצעים טכנולוגיים אפקטיביים ואיכותיים. כך הם יוכלו לבצע את עבודתם בצורה יעילה ונוחה.
לדוגמא, מרכזייה המאפשרת להם לקבל ולהוציא שיחות בצורה נוחה, להקליט שיחות, לבצע פעולות שונות מול הלקוח בזמן השיחה בצורה פשוטה ונוחה. הם צריכים להיות מסוגלים לנהל שיחות מבלי שהתהליך יהיה מסורבל ולא מסודר.
היום ניתן להתקין מרכזייה בענן המאפשרת לנו, המעסיקים, לבצע מעקב אחרי צוות המכירות ולהוציא דוחות שונים, בכל מקום בו אנחנו נמצאים ובכל זמן.
תוכנות מכירה – ניתן למצוא תוכנות מתקדמות המאפשרות לבצע רישומים על כל לקוח ולקוח, לבצע מעקבים אחרי תהליכי מכירה, וכן למדוד ולנתח נתוני מכירות.
תוכנות אלו יכולות לשרת את צוות העובדים בתהליך המכירה ומעקב מול לקוחות איתם הם נמצאים בקשר, ולנו הן יכולות לעזור לנו בניתוח עבודת הצוות, פיקוח ומדידה. .
תיקי לקוח פוטנציאליים – עסקים גדולים ובינוניים, מקפידים להכין תיקי לקוח פוטנציאליים. הכוונה היא להקפיד שהנתונים אודות לקוח כזה או אחר, יאוגדו במקום אחד.
כך יכול כל איש המכירות לדעת מה מאפיין את הלקוח מול הוא עובד, מה הוא רכש בעבר מהחברה ומה אפשר להציע לו. כך כשפונים אליו, אפשר להציע לו הצעות רלוונטיות עבורו והשיחה לא מתבזבזת לחינם.
תקשורת פנימית – מעבר להיבט הטכנולוגי, קרי מרכזייה או אמצעים זמינים אחרים, חשוב שיהיה פרוטוקול ברור של תקשורת פנימית בתוך בית העסק, בין צוות המכירות לצוותים אחרים, בשביל שיהיה ניתן לבצע בירורים ולקדם פעולות עבור הלקוח, דברים שיכולים לקדם את המכירה ויאפשרו לסגור עסקאות בצורה מהירה וחדה. הפרוטוקול צריך להיות ברור ואחיד לצוות המכירות ולכל הצוותים שעובדים מולם.