צילום אוויר מקצועי

תוכן עניינים

צילום אוויר מקצועי

מה ההבדל בין צילום אווירי בתור מקצוע לבין הטסה בתור חובב?

ראשית, מי שמפעיל רחפן למטרות עסקיות, זאת אומרת שלא למטרות ספורט או תחביב, מחויב על פי חוק להחזיק בביטוח צד ג' בתוקף. על מנת להשיג ביטוח זה יש לעמוד במספר דרישות: המטיס חייב להיות בעל רישיון הטסה שמתאים לסוג\משקל הרחפן המוטס, הרחפן המוטס חייב להיות בעל מספר זנב (ממש כמו כל כלי טיס אחר בישראל בעל קידומת 4X) ותעודת כושר טיסה. בנוסף, הן המטיס והן הרחפן צריכים להיות רשומים תחת "מפעיל אווירי" שהוא אישור שניתן לחברה (ולא לאדם מסוים) לאחר שזו עמדה בדרישות ובמבחן מתאים על ידי רת"א (ראשות תעופה אזרחית). רק בהתקיים כל תנאים אלו מקבלת החברה את האופציה לביטוח צד ג' כאשר הביטוח תקף רק עבור מטיס עם רישיון הרשום במסמכי החברה בספר שנקרה סע"מ (ספר עזר מבצעי) ורק עבור מספרי זנב ספציפיים של הרחפנים שרשומים בביטוח. לעומת זאת, מי שמטיס למטרות ספורט (מרוצי FPV ודומים) או כתחביב ולפנאי לא צריך לעמוד בדרישות אלו, אלה רק להטיס על פי הכללים שרת"א קבעו. זאת ועוד, במסגרת הטסת עם רישיון וביטוח למטיס מותר לפעול (תחת הגבלות) במקומות ובגבהים בהם למטיס חובב אסור דבר המאפשר חופש פעולה רב הרבה יותר. AirWorks, הפועלת תחת המפעיל האווירי של חברת גלילן בע"מ, מחזיקה בכל האישורים הנדרשים ובכן בביטוח צד ג' להטסת רחפנים כמחויב בחוק.
 

 

ניסיון הטסה והתמודדות עם תקלות בזמן אמת – מטיס מקצועי שווה שקט נפשי

דבר נוסף שמבדיל לרוב בין מטיס חובב לאיש מקצוע הוא הניסיון המצטבר. בעוד בהחלט יש מטיסים חובבים בעלי ניסיון רב שלא נופל ממטיסים ותיקים בעלי רישיון, רוב החובבים אינם בהכרח מטיסים על בסיס קבוע ובמגוון מצבים ויכולת ההתמודדות שלהם עם בעיות שונות ותקלות בזמן אמת מוגבל יותר בשל כך. עם זאת, גם לא כל מטיס בעל רישיון מחזיק במספיק ניסיון הטסה או ידע על מנת להיות מסוגל לצלוח בשלום בעיות אפשריות. מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו בנושא "איך (לא) לרסק את הרחפן בטעות". על כן מומלץ מאוד לברר מראש כמה ניסיון יש למטיס המקצועי כשמחפשים איש מקצוע לצילום אווירי. ל-AirWorks ניסיון של מעל לעשור בבניית והטסת רחפנים ואנו חברה עם רישוי וביטוח למעלה מ-5 שנים דבר. בחירת מטיס מקצועי מתאים יכול לחסוך לכם הרבה "כאב ראש" וייתן נקט נפשי שהצילום האווירי יתבצע על הצד הטוב ביותר ללא התפשרות על בטיחות.

הוצאת אישורי הטסה למקומות אסורים וחסומים לטיסה

יתרון גדול נוסף שיש למטיס מקצועי הוא היכולת לקבל אישורים להטיס במקומות בהם על פי כלל אסור. אזורים אלו כוללים מקומות הקרובים לגבולות המדינה, בעיקר בצפון ובגבול עזה, שדות-תעופה ומתקנים אחרים בהם פועלות מערכות לאיתור ושיבוש רחפנים מסיבות ביטחוניות וכל כל אזור ירושלים שאסור בטיסת רחפנים באופן גורף. חלק ממקומות אלו אף חסומים לטיסה ורוב הרחפנים לא יהיו מסוגלים להמריא בהם כלל. חברה בעלת אישור מפעיל אווירי ומטיס מקצועי מרושיין עם רחפן בעל מספר זנב ידע לפנות לגורמים המתאימים על מנת לקבל אישור הטסה – נקרא "סגירה אווירית" – לאזור בו רוצים לצלם. שימו לב שגם כאן יש חשיבות לניסיון מאחר והוצאת אישורים אלו כרוכים בבירוקרטיה שעלולה לקחת זמן ולה דרישות ספציפיות המשתנות בהתאם למקום עבורו רוצים לקבל "סגירה אווירית". אנחנו ב-AirWorks יודעים לקבל אישורים אלו ויש לנו האמצעים להטיס בכל מקום החסום לטיסה. הטסנו פעמים רבות ובתיאום מלא במגוון "אזורים אסורים" ברחבי ישראל, דבר המקנה לנו חופש פעולה ששמור רק למעטים בתחום הפעלת הרחפנים.

 

הכרת יסודות הצילום ותפעול מצלמה מדויק במקביל להטסה הם המפתח לצילום מקצועי

בצילום רחפן למטרות אירועים, הפקת סרטון תדמית או שיווק עסקי וכן כחלק מהפקות טלוויזיה וקולנוע נדרשת מיומנות וידע טכני טוב בכל הקשור לצילום ככלל וצילום אווירי בפרט. הגדרת הפרמטרים הנכונים בהתאם לתנאי הסביבה וסוג הצילום המבוקש הם פקטור חשוב מאוד בהצלחה של יום צילומים, כשהמטרה היא איכות מעולה ברמה הגבוהה ביותר. במאמר שלנו "איך לצלם עם רחפן כמו מקצוען" סקרנו את הפרמטרים השונים שיש לתת להם תשומת לב כמו גם המיומנות הנדרשת בביצוע סוגי צילום שונים ומורכבים אשר ללא תרגול רב שלהם לא יבוצעו בצורה מספקת. אנחנו ב-AirWorks מתאמנים ומשפרים את יכולות ההטסה והצילום שלנו כבר שנים רבות כך שבזמן אמת נדע לבצע באופן אידיאלי כל צילום אוויר שיידרש. מוזמנים גם לקרוא את המאמר שלנו בנושא "הגדרות גימבל מצלמה עבור צילום אווירי מדויק ויצירתי".

מגוון שימושים לצילום אוויר מקצועי

בניגוד למטיס חובב, מטיס מקצועי עם רישיון וניסיון יכיר מגוון שיטות הפעלה שונות בהם ניתן להשתמש ברחפן וכן את התוכנות והאמצעים שנדרשות על מנת להוציא אותם לפועל. הנה מספר דוגמאות מעולם השימושים האזרחי (במאמר זה לא ניכנס ליישומים צבאיים וביטחוניים):
 

  1. צילום אווירי למטרות שיווקי עסקי וסרטוני תדמית: עולם הבידור הכולל הפקות טלוויזיה, פרסומות וסרטים, קליפים מוזיקליים ואירועים שעושים גם הם שימוש קבוע בצילום אווירי כחלק אינטגרלי מהסט. 
  2. מיפוי קרקע ומדידות שטחים בתחום התשתיות: שימוש בתוכניות הטסה ייעודיות ועיבוד תמונה באמצעות יישומים מיוחדים, המחברים יחד מספר רב של תמונות בודדות לתמונה אחת כוללת תוך ביטול עיוותים אופטיים לקבלת קנה-מידה אחיד.
  3. עולם הנדל"ן: רתימת יכולות הרחפן לעלות לגבהים במהירות ובקלות על מנת לקבל תמונה הדמיות גובה למצגות שיווק ופרסום. 
  4. יישומי רחפן לחקלאות מתקדמת, פנלים סולריים והנדסה: שימוש בטכניקה של צילום תרמי ו\או מולטי-ספקטרלי מהאוויר שיודעים לקלוט אורכי גל מחוץ לתחום האור הנראה ובכך מאפשרים לאתר מפגעים, מחלות בגידולי שדה ולהצביע על תפקוד לא תקין של מערכות הנדסיות כגון פנלים סולריים, טורבינות רוח ומתקני חשמל. 
  5. אכיפה ופיקוח: שימוש ברחפן, תוך הפעלה מקצועית בטוחה וזהירה, לצרכי תיעוד עבירות תברואה (השלכת פסולת) במקומות אסורים, צילום שטחי מגורים על מנת לאתר חריגות בנייה ואיתור מפגעי בטיחות באתרי בנייה.
  6. איתור וסיוע בחילוץ נעדרים: שימוש ביכולת צילום תרמי, המזהה הבדלי טמפרטורה, על מנת לאתר אנשים שאבדו בעקבות אסונות כגון רעידות אדמה, הצפות ושיטפונות, נסחפו לעומק הים או הלכו לאיבוד.

 

לסיכום, אם דרוש מטיס רחפן אל תתפשרו על ניסיון, בטיחות ויכולת הטסה מדויקות- הבסיס לתוצאות מעולות. ניסיון לחסוך עלויות בבחירת מטיס ללא רישיון עלול לעלות בתוצאה לא מספקת ללקוח ומפח נפש מה גם שהמטיס לוקח על עצמו אחריות גדולה כשהוא חשוף ללא ביטוח במידה ויש תקלות.
אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ל-AirWorks ותמצאו צוות איכותי ומיומן, שירות אדיב בעל זמינות גבוהה יחד עם כל הרישיונות, הביטוחים והאישורים הנדרשים לביצוע מקצועי ומדויק בכל סוג של צילום אווירי.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.