שיטת הניקוד בעבירות תנועה

תוכן עניינים

שיטת הניקוד בעבירות תנועה היא למעשה הכלי של משרד התחבורה במטרתו לעקוב אחר כמות וסוג העבירות שנהגים בעלי רישיון ביצעו.
שיטת הניקוד תוכננה כך שכנגד נהגים מועדים יינקטו סנקציות – או במילות משרד הרישוי – אמצעי תיקון. השיטה פחות רלוונטית עבור אלה מכם הנוהגים בצורה זהירה ובהתאם לחוק.
במסגרת השיטה כמעט לכל עבירות התנועה הקיימות בספר החוקים נקבעו נקודות בהתאם לחומרתן.
כך לדוגמא הרשעה בנהיגה בשכרות תזקוף לחובתך 10 נקודות ואילו הרשעה בעבירה של מערכת אורות בלתי תקינה תגרור 4 נקודות וכיו"ב.

אם תמצא את עצמך צובר נקודות לאורך השנים יגיע הרגע בו משרד הרישוי יפעיל את אמצעי התיקון הראשון ויזמן אותך לקורס נהיגה נכונה כתנאי לחידוש הרישיון ומחיקת הנקודות בעתיד.

שים לב שבשיטת הניקוד אין נקודות בודדות והמספרים הם תמיד זוגיים במדרגות של 2 נקודות בכל פעם.  מספר הנקודות המינימלי יהיה 2 נקודות והמקסימלי יהיה 10 נקודות לעבירה אחת. לא אחת מגיעים למשרדנו נהגים אשר קיבלו יותר מדוח אחד במפגש עם השוטר, או אפילו הזמנה למשפט ודוח תנועה נוסף.

מהי המטרה של שיטת הניקוד?

מטרת שיטת הניקוד בשורה התחתונה היא להרתיע נהגים מלחזור ולבצע עבירות תנועה.
בנוסף, השיטה מאפשרת לזהות נהגים מועדים (בעלי דפוס התנהגותי עברייני בכביש) תוך מתן הגנה על ציבור הנהגים מפניהם.
משרד הרישוי הוא זה שמגדיר את מספר הנקודות הנלוות לכל עבירה וזאת כאמור בהתאם לחומרתה.
רישום הנקודות יהיה תקף למשך שנתיים ממועד העבירה וזאת בכפוף למס' תנאים מצטברים:

  1. הנהג לא צבר במהלך השנתיים שחלפו מאז העבירה נקודות נוספות.
  2. מספר הנקודות הכולל אינו עולה על 20.
  3. אם יש לך יותר מ12 נק' – חובה נוספת היא לבצע קורס נהיגה נכונה.

אם צברת 22 נק' או יותר, תידרש לצבור 4 שנים נקיות מעבירות ניקוד ולבצע קורסים אם נדרשת לכך.

רוב הנהגים שפגשנו לא הכירו את שיטת הניקוד ורק לאחר שקיבלו הסבר הפנימו את המסר.
יחד עם זאת לעיתים זה כמעט מאוחר מדיי ושווה לך לבדוק עם עו"ד תעבורה, בסמוך לקבלת דוח משטרה, מהי הדרך הטובה ביותר לבטל את הנקודות.

העבירות החמורות בשיטת הניקוד

בשיטת הניקוד הנהוגה כיום בישראל ניתן למצוא עבירות רבות להן הוצמד ניקוד גבוה, ולעיתים אף מקסימלי, שיקרב אותך צעד אחד נוסף לעבר אמצעי תיקון.

אספנו עבורך מס' דוגמאות לעבירות "קלאסיות" שבמידה ותורשע בהן, עפ"י השיטה הקיימת, אלה הנקודות שייזקפו לחובתך:

10 נקודות

  • נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, אי הגשת עזרה לאחר גרימת תאונה, נהיגה כשברמזור אור אדום, אי ציות לתמרור תן זכות קדימה בצומת, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, עבירות מהירות בדרך עירונית – מעל 31 קמ"ש ובדרך שאינה עירונית – מעל 41 קמ"ש

8 נקודות

  • דוח על טלפון, נהיגה ללא רישיון, רישיון שפקע לפני יותר מ-6 חודשים, עקיפה בראות לקויה, עקיפת רכב שעצר לפני מעבר חציה, מהירות עירונית מעל 21 עד 30 קמ"ש מעל המותר ושאינה עירונית 26 עד 40 מעל המותר, התחלת נסיעה באור צהוב יחד עם אדום.

6 נקודות

  • נהיגה בקלות ראש, נהיגה בחוסר זהירות, אי ציות לשוטר, עקיפת רכב עוקף, רישיון רכב פקע פחות מ-6 חודשים, נהיגה בכיוון ההפוך בכביש חד סטרי, נהיגה שלא בימין, רכב פולט עשן.

4 נקודות

  • עקיפה מימין, אי מתן אפשרות להולך רגל להשלים מעבר חציה בבטחה, אי הארת פנס משולש, אי ציות לתמרור עצור, הפרעה לתנועה, אי עמעום אור הדרך בנסיעה לקראת רכב.

2 נקודות

  • נהיגה על מדרכה שלא לשם חצייתה, לוחית זיהוי אחורית אינה מוארת, גרירת יותר מרכב אחד, נוסע לא חגור, פנסי חזית אינם מאירים, אי לבישת אפוד זוהר בדרך בינעירונית.

 

עונשים ושיטת הנקודות

חשוב לזכור ששיטת הניקוד לא באה במקום עונשים נוספים שתקבל במידה ותגיש ערעור על דוח משטרה ותוזמן לבית המשפט לתעבורה.
בית המשפט אינו עובד לפי שיטת הניקוד והנקודות אינן מעניינו.
לעומת זאת, אם תורשע בעבירת תנועה בפני שופט הוא יוכל לגזור עליך את העונשים הבאים:
פסילת רישיון נהיגה בפועל לתקופות של מס' ימים ועד לצמיתות, קנס כספי, עונשי תנאי למיניהם וכמובן מאסר.

זכור שבסופו של יום כמות הנקודות שתצבור היא זו שתכריע מהן אמצעי התיקון אותם תידרש לבצע. בין אמצעי התיקון הללו אפשר למצוא מבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי (טסט), בדיקות רפואיות ובדיקות שתן כתנאי לחידוש הרישיון.
אגב אם תהית אם תצבור 72 נקודות תיפסל ל-9 חודשים והרישיון יחודש רק לאחר בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, טסט ותיאוריה.
אם הוטל עליך אמצעי תיקון בגין צבירת נקודות דע שבאפשרותך לערער על כך וכנראה שעורך דין תעבורה מקצועי ידע לסייע בהכוונה או בייצוג.

כיצד תבחר עורך דין תעבורה?

אחרי שחפרת בכל מקום אפשרי ומצאת המלצות על עורכי דין שאף אחד לא שמע עליהם, הגיע הזמן לדבר ת'כלס.
אין ספק שאם החלטת לשכור לעצמך ייצוג חשוב שתבחר באיש מקצוע עם וותק וניסיון מוכח על פני מי שרק אתמול פתח משרד והוא מנהל מחלקה.
חשוב שבינך לבין עורך הדין שלך תהיה תקשורת טובה, תיאום ציפיות והכי חשוב – אמון.

מעבר לזה אם בחרת בלב שלם הישאר במעקב וודא שעורך דינך עושה הכל כדי להביא לך את התוצאה הטובה ביותר.

לא נסיים בלי לציין את המובן מאליו – אף אחד לא יכול להבטיח לך תוצאה בבית המשפט ומי שעושה אחרת פשוט משקר. עו"ד תעבורה שיש לו לקוחות עבר שממליצים (ולא חברים מהנטוורקינג), זה כבר סיפור אחר.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.