כל מה שצריך לדעת על מרפאת כאב

תוכן עניינים

כאב נחשב כתוצאה של מחלה או פגיעה בגוף. אולם, חשוב לדעת כי ישנם מצבים שבהם הכאב עצמו הופך למחלה ויש לו השפעות משמעותיות ביותר על האדם. ישנם מקרים שבהם אנשים שסובלים מכאב מופנים למרפאות כאב מיוחדת כאשר המטרה שלהן היא לסייע לאדם בשיכוך של הכאב ולאפשר לו לחיות את חייו בצורה תקינה וטוב ביותר.

מרפאת כאב- במה מדובר?

במרפאת כאב ניתן למצוא צוות רפואי מקצועי אשר מתמחה בטיפול בכאב על כל הצורות שלו והמקורות שלו. המרפאה לא מטפלת בשורש הבעיה שהיא הגורם לכאב אלא היא פועלת לצורך שיכוך והפחתה של הכאב. בכדי לטפל בכאב בצורה הטובה והיעילה ביותר, תערך לחולה אבחנה מעמיקה לגבי המקור של הכאב שלו ובהתאם לכך תבנה לו תוכנית טיפול.

ישנם כמה סוגי כאב שמרפאת כאב מטפלת בהם והם:

כאב אקוטי וחד שהוא כאב חזק מאוד שמופיע בצורה פתאומית עם סיבה או ללא סיבה וגורם סבל רב לאדם. הכאב המדובר חולף או נחלש לאחר כמה ימים.

סוג נוסף של כאב הוא כאב כרוני אשר יכול להופיע בדרגות עוצמה שונות. מדובר בכאב שלא חולף גם לאחר פרק זמן משמעותי. הכאב המדובר גורם לסבל פיזי מהכאב האקוטי החזק וכן גורם לירידה באיכות החיים של האדם, ירידה במצב הרוח עד כדי דיכאון, פגיעה בתפקוד התקין והיומיומי ועוד.

מעבר לכך ישנה חלוקה נוספת למקור של הכאב ולמיקום שלו בגוף כאשר הכאבים העיקריים אשר מטופלים סובלים מהם במרפאות כאב הם: כאבי גב ובמיוחד מגב תחתון אשר מהווים את אחד מסוגי הכאבים המטרידים ביותר שעלולים לפגוע באיכות החיים של כל אדם בצורה משמעותית, כאבים נוספים הם כאלה אשר נובעים מגידול סרטני כתוצאה מהלחץ אשר מפעיל הגידול על הרקמות ועל האיברים סביבו. מעבר לכך סביב הגידול נוצרות דלקות המגבירות את הכאב. סיבה נוספת לכאב יכולה להיות הגרורות שגורמות לפירוק העצמות ולכאב משמעותית. מתברר כי כאב מהווה את אחת התלונות השכיחות בקרב חולי סרטן ומרפאות כאב מסייעות בהקלה על כאבים של חולים במהלך טיפולים וכן בקרב חולים שהמצב שלהם קשה וכלל לא יוכלו לעמוד בניתוח.

עוד סוג של כאבים הוא כאבים במערכת עצבים הנובעים בגין פגיעה בה. כאבים אלה מסיבים כאב רב ומשמעותי לאדם הסובל מהם. בין הכאבים הללו ניתן למצוא: כאבי פנטום לאחר שקוטעים איבר, כאבים לאחר תאונות או ניתוח ועוד. מרפאת כאב מהווה את הכתובת היעילה ולמעשה היחידה לסייע לחולים הללו.

באיזה שיטות טיפול משתמשים במרפאת כאב?

במרפאת כאב ישנן מגוון שיטות טיפול לרבות: טיפולים תרופתיים הכוללים תרופות כלליות לשיכוך כאב וכן תרופות ספציפיות לכאבים במקומות ואיברים מסוימים, טיפולים תרופתיים פולשניים הניתנם באמצעות זריקה או טיפול באמצעות השתלה של משאבה בעמוד השדרה לצורך שחרור של חומר משכך כאב בצורה קבועה וכן טיפולים לא פולשניים לרבות פיזיותרפיה, ביופידבק ועוד. כמו כן, ישנם רופאים בעלי אסמכה להעניק רישיון לקנאביס רפואי לחולים שזכאים לכך בגין מצבם.

 

 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.