הקמת חברה – איך עושים את זה חכם ונכון

תוכן עניינים

הרבה מאוד אנשים חולמים להיות יום אחד בעלי חברה עסקית. יש מי שחולם על כך כבר מגיל צעיר, בזמן שילדים אחרים חולמים להיות אמנים, ספורטאים, אסטרונאוטים, הוא חולם להיות בעל חברה בתחום כזה או אחר. יש מי שחולם על כך כשהוא גדל, בין אם זה בגיל ההתבגרות או בזמן השירות בצבא, ובין אם זה לאחר מכן, כשעובדים כשכירים וחולמים על היום בו אפשר יהיה להודיע על עזיבה, להקים חברה ולהיות הבוסים מבלי שיהיה מישהו מעלינו.

הקמת חברה היא לא דבר של מה בכך. לא מבחינה פרוצדוראלית, בירוקרטית ולא מבחינה רעיונית, מעשית. על פניו, זה מאוד פשוט להחליט על הקמת חברה בתחום כזה או אחר, אך אם אנחנו רוצים שהיא תשרוד, תתקיים לאורך שנים ותצליח, הרי שאנחנו חייבים לעשות את זה נכון מהשלב הראשון. ולשם כך,אנחנו צריכים תוכנית עסקית, שכן בלעדיה אי אפשר לקיים חברה, וכן אנחנו צריכים לדעת מה נדרש מאיתנו בשביל שנוכל להקים חברה ולרשום אותה כחוק.

איך מתבצע התהליך מבחינה פרוצדוראלית?

לפני שנסביר כל מה שנדרש על הקמת חברה מבחינה רעיונית, נציג כיצד עושים זאת מבחינה פרוצדוראלית, בירוקרטית.

תהליך הקמת חברה ורישומה כחוק היום הוא יחסית דבר פשוט. יש לרשום את החברה אצל רשם החברות, שם מציינים במה עוסקת החברה ועונים על כל השאלות הנדרשות, לאחר מכן, פותחים חשבון בנק מיועד עבורה, פותחים תיקים במע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי, ויש להחליט מי ינהל אותה, מי יהיה אחראי על הכספים ועל כל שאר הדברים. צריך להחליט איך בדיוק החברה תפעל, האם היא תהיה פרטית או שמא ציבורית (מונפקת בבורסה).

רצוי מאוד להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע, בין היתר רואה חשבון שמתמחה בתחום, הוא ידע כיצד לבצע את התהליך בצורה מסודרת ונכונה. התהליך הזה, כאמור, יכול להתבצע מאוד מהר, תוך ארבעים ושמונה שעות בערך, החברה רשומה ויכולה להתחיל לעבוד כחוק.

מה צריך בשביל להקים חברה מבחינה רעיונית?

זה לא מספיק רק לרשום את החברה כחוק, אלא גם צריך להחליט במה היא תעסוק, כיצד היא תעשה את זה, לאילו קהלים היא תפנה, עם אילו גורמים היא תשתף פעולה ועוד.

לפני שמקימים חברה, רצוי מאוד להכין תוכנית מסודרת, לפחות ברמה הבסיסית על פיה יהיה אפשר לעבוד. מדובר על תוכנית הכוללת התייחסות למשאבים ולתקציב שעומדים לרשות החברה ובעליה, יעדים ומטרות, היררכיה ניהולית ועוד. יש להחליט כמה כוח אדם לגייס, היכן ימוקמו המשרדים שלה ודברים אחרים שנועדו לעזור בשביל תהליך העבודה וההתפתחות של החברה.

חשוב להדגיש, בשביל לקבל הלוואות ולגייס משקיעים, התוכנית חייבת להיות מפורטת, מבוססת על נתונים ועובדות, כתובה בצורה נכונה, ומוצגת היטב בין אם זה על הנייר ובין אם זה במצגת.

 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.