מה אפשר לעשות עם שיק דחוי

תוכן עניינים

העולם עובר לשימושים דיגיטליים אך בעולם העסקים אחת הדרכים הוותיקות לתשלום עודנה קיימת ואף מתרחבת. השימוש בשיקים קיים כבר שנים רבות אך כיום הוא מהווה את אחת מצורות התשלום הנפוצות בין עסקים ונותני שירות כיוון שהוא מחייב משפטית, הוא לא תופס מסגרת אשראי וניתן גם לדחות עמו את התשלום למועד מאוחר יותר. למעשה, התשלום באמצעות שיק דחוי הוא נפוץ במיוחד, אך מה ניתן לעשות עם השיק מלבד לחכות למועד הפירעון? 

מהו שיק דחוי?

כולנו מכירים את פנקס השיקים עמו אנחנו משלמים את החוגים, את תשלומי בית הספר ואת התשלומים עבור השכירות. השיקים משמשים אותנו גם בעולם העסקים, כאשר הרבה מהמסחר בין נותני שירות ועסקים נעשה באופן כזה. 

מדוע זה משתלם לעסקים לקבל את צורת התשלום הזו למרות שהתשלום לא מבוצע במקום? קודם כל כי זו שיטה נהוגה שכבר הכניסה לא מעט חברות ועסקים להרגל, אך בעיקר משום שלעיתים קרובות דחיית צורת התשלום תהווה גם את דחיית העסקה כולה. כדאי לדעת מול מי עומדים, יש לבחון תעודת זהות וכמובן שיש לבצע בדיקה בסיסית שלשיק יהיה כיסוי, אך ברגע שכל אלו מבוצעים, אין מניעה להרוויח עסקה שתשולם בהמשך. 

האם אפשר לממש שיק דחוי לפני התאריך שלו?

אמנם שיק דחוי אמור להיפרע בתאריך מאוחר יותר, אך ישנן שתי אפשרויות עיקריות לממש את השיק מוקדם יותר. האפשרות הראשונה הנה לשלם עמלה לחשבון הבנק, להפקיד את השיק, אך את הכסף תראו בחשבון רק ביום הפירעון עצמו. זאת אומרת שהשיק כבר בבנק, אך הוא לא נפדה. האפשרות השנייה הנה לבחור בשירות של ניכיון שיקים בחברה המתמחה בכך, ומדובר על שירות לגיטימי ומוסדר בחוק בו חברות ועסקים רבים עושים שימוש. מתי כדאי לקחת שיק דחוי לחברת ניכיון ומה זה בדיוק אומר? 

מהו ניכיון שיקים וכיצד הוא עובד? 

שירות של ניכיון צ'ק הוא מצב בו עסק או אדם שמחזיק בצ'ק דחוי פונה לחברת ניכיון מוכרת בחוק, ומבצע אצלה ניכיון לצ'ק. חברת הניכיון לוקחת את הצ'ק ונותנת למחזיק בו את סכום הכסף הרשום בו, בניכיון של עמלה שהיא גובה עבור השירות. היתכנות העסקה וגובה העמלה יהיו נגזרת של בעל הצ'ק – אם מדובר על חברה מוכרת שידוע שאין איתה כל בעיה, העמלה תהיה נמוכה יחסית, אם יהיה מדובר בצ'ק שיש לגביו ספק, העמלה יכולה להיות גבוהה יותר, או שחברת הניכיון תעדיף שלא להתעסק עם הצ'ק. 

מתי מומלץ לעשות שימוש בניכיון שיקים? 

השימוש בחברות ניכיון צ'ק רחב יותר משניתן לדמיין. בעבר התחום לא היה מוסדר, לכן רבים נמנעו ממנו, אך כיום כשהוא מוסדר ומפוקח רבים בוחרים לעשות בו שימוש. מתי? בדרך כלל כאשר העסק נמצא בתקופה חלשה יותר, כאשר עולה הוצאה פתאומית ולא צפויה, או כאשר יש צורך במזומנים במהירות. זוהי ככל הנראה הדרך המהירה והנוחה ביותר לקבל כסף מזומן בעסק, שכן גובה העמלה פעמים רבות יהיה נמוך יותר מהריבית בהלוואות לעסקים. בנוסף, העובדה שהעמלה משולמת מראש ולא בצורה של תשלומים בשלב מאוחר יותר, יכולה להקל רבות על עסק בתחילת דרכו שלא רוצה להכביד על עצמו בהוצאות חודשיות. 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.