מה יותר כדאי להיות – עצמאי או חברה?

תוכן עניינים

כאשר אנשים מגיעים לשלב בו הם רוצים לפתוח עסק פרטי הם יכולים לעמוד בפני דילמה – מה יותר כדאי להם להיות – האם עצמאי או חברה ובכלל, מה ההבדל בין השניים ובאילו אופנים הבדלים אלה באים לידי ביטוי? הכנו עבורך מדריך מקוצר שיסייע לעשות סדר ולבצע את הבחירה המושכלת ביותר. 

מה ההבדל בין עסק עצמאי לחברה? 

בתחילת הדרך יכולה להיות התלבטות האם לפתוח עסק מורשה או חברה, כאשר בכל מקרה לגופו יש לבחון מספר נושאים. הנושא הראשון שיש לבחון הוא אופי העסק – מיהם המתחרים בתחום, איזו דרישה יש לשירות ולמוצר אותו מנסים למכור ועוד. אחרי שמבינים את הנושאים הללו יש לבחון איזה פוטנציאל של מחזור עסקי יהיה לעסק, האם יכול להיות לו רווח בסוף השנה, ואם אכן יהיו כאלה, מומלץ לחשוב על פתיחת חברה שכן אז ניתן יהיה להשקיע את הרווחים בחברה בחזרה. מדוע? כיוון שאז ניתן ליהנות מתשלום מס מופחת עבור הרווחים כאשר בעוסק המורשה משלמים קרוב ל-50% מס. 

עוד הבדל גדול בין חברות לעסקים מורשים הוא באחריות האישית של בעלי העסק או החברה. כאשר מדובר על עסק עצמאי – בעל העסק הוא האחראי הבלעדי לעסק, לכן בעת צרה הוא יהיה היחיד שיישא באחריות. להבדיל, כאשר מדובר על חברה, יש הפרדה בין בעל החברה ובין החברה עצמה, ולא ניתן להטיל עליו אחריות בעת צרה, למשל תביעה או מצוקה כלכלית. עוד הבדל הוא בעלויות – לא מן הנמנע שעלויות של רואה חשבון יהיו גבוהות יותר עבור חברה מאשר עוסק מורשה, ולחברות יש כלים רבים יותר לקבלת סיוע מהמדינה בעת הצורך לעומת עסקים.  

אילו כלים לסיוע המדינה יכולה לספק לחברות? 

המדינה מספקת לא מעט כלים לחברות בהן הן יכולות לעשות שימוש במגוון תחומים. לדוגמה, משרד התעשייה והמסחר כלים לקידום הייצוא והסחר הבינלאומי, בין היתר מסלולים ליצואנים מתחילים ומתקדמים במטרה לחזק את יכולות החברה בשוק הבינלאומי. משרד הכלכלה והתעשייה מציע מגוון רחב של כלים לסיוע, החל בליווי לקבלת המלצה להקצאת קרקע למפעלים, הלוואות בערבות המדינה, מענקים וקישור עם קרנות המעודדות הקמת חברות ברחבי הארץ.

אילו כלים מספקת המדינה לעסקים?

יש לא מעט כלים מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה. גם בעקבות הקורונה אך עוד הרבה לפני כן הסוכנות הציע כלים שונים של מסלולי הלוואות לעסקים, פניה לקרנות לעידוד עסקים של נשים, בפריפריה או בתחומים מסוימים. כמו כן, הסוכנות מספקת ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים, ליווי למימון, הדרכות וקורסים, קשר עם קרנות, תוכניות סיוע, חממות ועוד. כיום אדם שרוצה להיות עצמאי יכול להיעזר באופן משמעותי במדינה, בין אם יהיה עצמאי ובין אם יהיה בעל חברה, כאשר השיקול לבחירה בכל אחד מהמסלולים צריך להיות אינדיבידואלי ועל פי חישוב כל הסיכונים וההטבות. 

ומה מבחינת התדמית? 

אין ספק שאחד השיקולים העומדים בפני אדם שמתנדנד בין הרעיון להיות עצמאי או חברה הוא גם המוניטין ובצדק. חברה יכולה להיתפס בעיני הציבור כעסק רציני יותר כאשר לעצמאיים יש תדמית של עסק קטן יותר שנסמך על אדם אחד. לסיכום, יש לבחון את כל הנושאים הללו, להתייעץ עם גורמי המקצוע ולבצע את ההחלטה ממקום מושכל.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.