במיוחד עכשיו כשהריבית בשיא – כמה חשוב עו"ד ברכישת דירה?

תוכן עניינים

הריבית נמצאת בעלייה כבר תקופה והדבר משפיע ישירות על כל אספקט בחיינו, אך בתחום הנדל"ן ניתן לחוש היטב את השינוי ומי שמבקש לרכוש דירה בתקופה זו צריך לדעת היטב כיצד לבצע את העסקה. מדוע הריבית עולה וכיצד הדבר משפיע על עסקאות נדל"ן, ומדוע מומלץ להיעזר בעורך דין כאשר מבצעים רכישת נכס דווקא עכשיו? המדריך עם כל מה שצריך לדעת לפניך. 

מדוע הריבית עולה? 

בנק ישראל העלה את הריבית לאחרונה לשיעור הגבוה ביותר בעשרים השנה האחרונות. המטרה בהעלאת הריבית הנה למתן את עליית המחירים שאנו רואים כמעט בכל תחום, מאוכל ועד למוצרי צריכה בסיסיים. כאשר הריבית עולה אנשים צורכים פחות, כשהם צורכים פחות הגופים הגדולים מחויבים להוריד מחירים. ריבית בנק ישראל למעשה קובעת את בסיס המשק כולו וממנה נגזרות הריביות האחרות שמשפיעות באופן ישיר על החיים של כולנו. 

כיצד עליית הריבית משפיעה על תחום הנדל"ן? 

עליית הריבית משפיעה על שוק הנדל"ן באופן ישיר, ואולי בצורה המשמעותית ביותר. העלייה משפיעה על כולם – מי שרוכש דירה למגורים או להשקעה וגם שוכרי הדירות מושפעים. החל מהקיץ האחרון חלה עלייה משמעותית בריבית הממוצעת על משכנתאות, כל מי שמבקש לקחת משכנתא של יותר ממיליון ₪ לשלושים שנה יתקל בעלייה ממוצעת של אחוז בהלוואה. מסיבה זו בעיקר אנחנו יכולים לראות כיצד אנשים נוטלים הלוואות עם סיכונים גבוהים יותר, בדרך כלל משום שאין להם ברירה אחרת, לכן מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין מקרקעין שימזער עד כמה שניתן את הסיכונים ויסייע לבחור את המסלול המותאם ביותר, כזה שגם ניתן לעמוד בהחזר התשלומים שלו.

בדיקת הקרקע והדירה לפני הרכישה

דירה היא אחת הרכישות המשמעותיות ביותר שאדם יבצע בחייו, כאשר כל אספקט ברכישה יכול להשפיע באופן מהותי על המשך החיים ואיכותם, ולכן יש לבחון נושאים רבים בעת הרכישה. התמחותו של עורך דין מקרקעין הנה לבחון את הנושאים הללו ועוד: 

  • בדיקה ראשונית של זהות בעלי הזכויות בדירה – מי רשום בנסח הטאבו המעודכן וכיצד הוא רשום בו. האם הדירה הנה בבעלות מלאה, האם יש פרצלציה, האם יש חכירה לדורות ועוד. 
  • האם יש חובות או שעבודים על הדירה, האם יש הערות אזהרה או תיקי הוצאה לפועל.
  • מה רשום בתיק בניין העיר של הדירה, האם הבניין נבנה על פי היתר, האם יש חריגות, צו הריסה, האם הוגשו בקשות להיתר ומה ההיתר שניתן בפועל. 
  • מה המצב התכנוני סביב הנכס, האם יש זכויות בנייה לבנות מרכז מסחרי, בניין רב קומות ועוד. 
  • האם יש פגמים בדירה או בבניין שלא ניתן לראות במבט ראשוני? האם הוסר קיר תומך או שיש נזילה פנימית. 
  • האם יש אתר פסולת קרוב, מקור רעש, מטרד מצד השכנים, תלונות על נושאים כמו אירועים עירוניים או מצוקת חניה חריפה ועוד. 

אילו נושאים נוספים יש לבדוק טרם הרכישה?

למעט הנושאים עליהם דיברנו קודם, עיש לבחון נושאים נוספים בעת הרכישה. יש לחשב למשל את מס הרכישה, את היטל ההשבחה, יש לחשב את הסך הכולל של כל לקיחת ההלוואה יחד עם הביטוחים, עם דמי פתיחת התיק והתשלומים החודשיים שיהיו על המשכנתא. כמו כן, יש לקבל אישור עקרוני מהבנק לפני החתימה על החוזה ולא מומלץ בכלל להתקדם בשום עסקה עד לקבלת אישור זה.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.