גינה אנכית – הטרנד העירוני החדש

תוכן עניינים

לא משנה אם מדובר במשרד, במרפסת ביתית, בלובי של בניין או בשטח מסחרי, הטרנד המוביל של עיצוב כיום כולל תוספת של צמחייה . האוויר בערים המודרניות הופך למזוהם יותר ויותר עם כל שנה, ואחת הדרכים הפשוטות לנקות את זיהום האוויר היא על ידי שימוש בקירות הבניינים כגינות אנכיות שסופגות את הרעלנים מהאוויר ומחזירות אוויר נקי יותר ועשיר יותר בחמצן.

 

גינה אנכית

גינה אנכית או בשמה השני קיר ירוק היא גינה המורכבת מבתי גידול לצמחים המותקנת על גבי הקירות ומאפשרת שימוש במרחב הורטיקלי לגידול של צמחייה מסוגים רבים. גינה ורטיקלית הינה התשובה המודרנית לחזרה אל הטבע גם במרחבים עירוניים וישנן היום סוגים שונים ושיטות שונות להתקנה של קירות ירוקים. לדוגמא, הקיר הירוק של חברת גרין בלקוני תוכנן כך שאפשר יהיה לשתול בו שתילים מסוגים שונים תבלינים, ירקות, פרחים עונתיים, ירוקי עד, שרכים, מטפסים ונשפכים והרשימה עוד ארוכה. אחד היתרונות של קיר ירוק מסוג כזה הוא שהוא לא הידרופוני. הצמחים נשתלים בבתי עציצים ייחודיים הכוללים תערובת גן, וצומחים במהירות לכיסוי מלא של הקיר למראה טבעי וירוק. בניגוד לקיר הידרופוני שבו רואים את הצינורות, הקיר הירוק מסתיר את הקיר שמאחוריו ואינו דורשת בדיקות למים ולא מחייב נקודת חשמל.

 

צמחייה תורמת לבריאות

היתרונות הבריאותיים של צמחייה הינם רבים ומגוונים ונוגעים כמעט לכל החושים. קודם כל תלייה של גינה אנכית משפרת את איכות האוויר. הצמחייה סופגת אליה את דו תחמוצת הפחמן ומחזירה אוויר נקי ועשיר בחמצן. ישנם מחקרים רבים שהוכיחו שאוויר נקי יותר מוריד את רמות העייפות ותורם לריכוז ולמצב הרוח של האנשים הנמצאים בסביבה הירוקה. כך שתוספת של קיר ירוק למשרד למשל, יכולה להעלות את תפוקת העובדים. צמחייה על הקירות גם מפחיתה את הטמפרטורה במרחב בו היא נמצאת. הצמחים סופגים אליהם את החום ואת קרינת השמש, ומורידים את הצורך בשימוש במזגנים. כך שהצמחייה גם חוסכת באנרגיה, וגם תורמת לבריאות.

 

התקנה ותחזוקה של גינה תלויה

חשוב מאוד להתקין גינה תלויה על ידי בעלי מקצוע מיומנים. לפני הכל, חשוב לבחור את הצמחים הנכונים. תכנון נכון של הגינה האנכית לוקח בחשבון את תנאי השטח ותנאי הקיר. התקנה מקצועית שומרת על הקירות לאורך זמן, ומאפשרת צמיחה ולבלוב גם לאורך זמן. בחירת הצמחייה המתאימה היא השלב השני וכאן חשוב הנסיון והידע אילו צמחים משגשגים לאורך זמן בתנאים הספציפיים לכל קיר. למשל, קיר דרומי או קיר צפוני מתאימים לצמחים מסוגים שונים. השלב השלישי הוא ההתקנה וחיבור של מערכת השקיה במידה ומדובר בקיר בגודל בינוני ומעלה. תחזוקה של קיר ירוק כוללת טיפול פעם בחצי שנה עד שנה. בזמן תכנון הגינה גם כדאי להתחשב בעיצוב הקיים. בחירת הצמחים תשתלב ותוסיף למראה מעוצב ונעים.

קרדיט תמונה: נועם יפה
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.