דום נשימה בשינה – איך נמנעים?

תוכן עניינים

תסמונת דום הנשימה היא אחת ההפרעות הנפוצות ביותר והיא יכולה להיות בדרגות שונות. כמעט בכל הדרגות ישנה פגיעה באיכות החיים, השינה מן הסתם נפגעת אך ההשלכות על הבריאות רבות וכוללות את הגברת הסיכון ללקות במחלות רבות. מהם הגורמים להופעת דום נשימה בשינה וכיצד מטפלים בתסמונת? אספנו עבורך את כל מידע הרלוונטי.

סיבוכים שיכולים להיגרם בשל דום הנשימה בשינה

המחקרים מראים כי יותר גברים סובלים מדום נשימה בשינה בשל חסימה בדרכי הנשימה העליונות. מי שלא נושם טוב בשינה עלול לסבול גם מעלייה בלחץ הדם, מסיכון לאירוע מוחי, מסיכון למחלות לב, מנדודי שינה ועצבנות, מבעיות בריכוז ואף מבעיות של ירידה בחשק המיני.

מה גורם לתסמונת?

תסמונת דום נשימה בשינה נגרמת מסיבות שונות, יש לאבחן את הגורם לתסמונת כדי לדעת כיצד מטפל בה, כאשר במקרים רבים הטיפול יכול להיות פשוט למדי. אחת הסיבות הנפוצות להופעת התסמונת היא השמנת יתר שגורמת לשקיעת השומן בקירות הלוע. השקיעה גורמת ללחץ על רקמות השומן בצוואר ואלה גורמים לדום הנשימה. יש גם גורמים אחרים לתסמונת דום נשימה בשינה ולהם קשר ישיר למבנה הפה והלסת, למשל כאשר בסיס הלשון חוסם את דרכי האוויר העליונות, כאשר יש שקדים מוגדלים אצל ילדים וכשיש חסימות בדרכי האוויר באף.

הליך האבחון

מדובר על תופעה שמתרחשת בשינה, ומכאן שהאבחון שלה צריך להיעשות בשינה גם כן. מסיבה זו האבחון נעשה במעבדת שינה שביכולתה לקבוע ולבצע ניטור של מספר הפסקות הנשימה בשינה ולקבוע את חומרת התסמונת. כמו כן, במעבדת השינה במהלך האבחון בוחנים גם את לחץ הדם של המטופל, את רוויית החמצן בדם בזמן שינה ועוד מספר פרמטרים נוספים.

את חומרת התסמונת קובעים על פי מספר ההפסקות המלאות או החלקיות במהלך השינה. כאשר יש עד ארבע הפסקות שינה לשעה המצב נחשב לנורמלי, כאשר יש בין חמש ל-14 הפסקות שינה בשעה החומרה תחשב קלה, כאשר יש בין 15 עד 29 הפסקות שינה החומרה תחשב בינונית וכאשר יהיו יותר מ-30 הפסקות נשימה בשינה בשעה חומרת התסמונת תוגדר כחמורה.

כיצד מטפלים בתסמונת?

כל טיפול מותאם למטופלים על פי חומרת התסמונת, בדרך כלל כאשר מדובר על תסמונת קלה או בינונית ההמלצה הרפואית תהיה להפחית במשקל, במידה והתסמונת נובעת מהשמנת יתר. עוד המלצה תהיה לעבור לתנוחת שינה אחרת שאולי תקל על השינה, לבצע ניתוח בתחום אף אוזן גרון במידה ומדובר על בעיה פיזיולוגית שגורמת לתסמונת ולעשות שימוש במוצרי שינה אורתופדיים איכותיים.

מהו מכשיר CPAP וכיצד הוא תורם לטיפול בתסמונת?

במקרים חמורים בהם לא ניתן לטפל בתסמונת דום נשימה בשינה בדרכים אחרות, הרופאים ימליצו לעשות שימוש במכשיר CPAP במטרתו להזרים אוויר בלחץ חיובי באמצעות מסכה. המסכה מחוברת למכונה שמטהרת את האוויר ואנשים אשר עושים בה שימוש קבוע בשינה יכולים ליהנות משינה עמוקה וללא דום נשימה כלל. בעבר המכשירים היו רועשים ופחות נוחים אך כיום מדובר על מכשיר נוח ביותר לשימוש עם מינימום רעש, כמו כן, המכשיר נמצא בסל הבריאות והוא ניתן בסבסוד על ידי משרד הבריאות על פי ההפניה המתאימה מקופות החולים.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חולצות לגבר – הבסיס לכל מלתחה גברית מוצלחת

חולצות הן פריט הלבוש הבסיסי והחיוני ביותר בארון הבגדים של כל גבר. הן משמשות למגוון רחב של אירועים ומטרות, החל מאירועים רשמיים ואלגנטיים ועד לפעילויות יומיומיות ובילוי של שעות הפנאי. בין סוגי החולצות הפופולריים ביותר עבור גברים ניתן למצוא חולצות אלגנטיות, כולל חולצות מכופתרות, וכן חולצות פולו.

סקר
כיצד סקרי עובדים יכולים לתרום לשינוי במקום העבודה?

סקרי עובדים הם שאלונים מובנים שנועדו לאסוף תובנות מהצוות לגבי היבטים שונים בחיי העבודה שלהם, כולל שביעות הרצון שלהם, המעורבות שלהם ותפיסתם את התרבות הארגונית. הם משמשים ככלי ניהול קריטי, המאפשר לחברות להעריך ולשפר את סביבות העבודה, לזהות תחומים לשיפור ולקדם את רווחת העובדים. על ידי התייחסות לנושאים כגון אפליה, אי שוויון והטרדה, סקרי עובדים ממלאים תפקיד מרכזי לא רק בשיפור היעילות הארגונית אלא גם בתרומה לשינוי חברתי.

diamond ring
כל מה שצריך לדעת על טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב

טבעות אירוסין יהלומי מעבדה הן טבעות שבהן משובצים יהלומים שנוצרו במעבדה ולא בטבע. התהליך מאפשר יצירת יהלומים באיכות גבוהה, עם פחות השפעה על הסביבה. טבעות אירוסין יהלומי מעבדה בתל אביב הן בחירה מצוינת למי שמחפש את האיכות של יהלום אמיתי, אך גם רוצה להיות אכפתי לסביבה.