תחבורה ציבורית
בחיי היום יום של כל אחד מאתנו, יש צורך בהגעה ממקום למקום. זה קורה בדרך לבית הספר, ללימודים במכללה או באוניברסיטה, בדרך לבסיס, לעבודה, לסידורים ועוד. אחת הדרכים הנוחות ביותר תיאורטית היא לנסוע באופציה של תחבורה ציבורית. הבעיה היא שלאורך שנים ממשלות ישראל לא השקיעו מספיק בקידום התחבורה הציבורית כדי לסייע לציבור הרחב. התוכניות על הקמת הרכבת הקלה החלו אי שם לפני המון שנים אך הן לא קודמו במהירות הנדרשת. בינתיים כמות האוכלוסייה גדלה וכך גם כמות המכוניות בכבישים ולכן גם אם הרכבת הקלה תפעל תוך כמה שנים, הקיבולת שלה כבר אינה מספיקה לתושבי ישראל ולכן צריך לחשוב על דרכים חלופיות נוספות.
אומנם ישראל אינה אחת המדינות המובילות בתחום התחבורה הציבורית, אך ישנם מספר תחומים שאין ספק שאנו יכולים להתגאות בהם ! צירפנו לכם מספר כתבות שיסבירו לכם את כוחה של המדינה במספר דרכים שונות : כמה אגח הונפק בתל אביב מתחילת השנה, הדברים החמים בטכנולוגיה של היום .
אחת הדרכים הפונקציונליות היא שילוב של נסיעה ברכבת ישראל למרחקים ארוכים כמו לדוגמה מאחת הערים בדרום למקום העבודה בתל אביב. הנוסע מגיע מביתו על אופניים ובתחנת הרכבת הוא מקפל אותן ומניח אותן במקום המיועד לכך בקרון. עם ההגעה לתחנת היעד הוא לוקח את אופניו המתקפלות ונוסע מהתחנה לעבר היעד. אם מדובר בתלמיד תיכון, מסלול הנסיעה שלו מתחיל בביתו, הוא עולה על אופניים חשמליות זולות שנמצאות ברשותו ונוסע איתן בזהירות מרבית לבית הספר. זוהי האופציה המהירה ביותר במקום לנסוע באפשרות של תחבורה ציבורית, כיוון שזמן הנסיעה הוא מאד ארוך לאור פקקי התנועה והכמות הגדולה של תחנות העצירה בדרך.
תחבורה ציבורית בחו"ל
לא בכל העולם יש תחבורה ציבורית מתקדמת, אך במדינות נאורות רבות כמו לדוגמה ברוב מדינות אירופה, אפשר לראות שהממשלות הבינו את הצורך בתחבורה מסונכרנת ויעילה ולכן הם החלו לבצע לפני שנים רבות, פרויקטים עצומים שהיו בראש סדר העדיפויות הלאומי. כך נחפרו מנהרות עבור רכבות תת קרקעיות, יש בהן רכבת קלה, סוגים שונים של רכבות הפועלות על חשמל כמו הטרם באוסטריה. בדרך זו כל תושב וכל תייר בוחר את האופציה הקלילה ביותר של תחבורה ציבורית וזאת כדי להגיע מהר למחוז חפצו.
הרכבת הקלה בישראל
בערים רבות במרכז הארץ עובדים במרץ על התחבורה באמצעות הרכבת הקלה, זה קורה בערים כמו תל אביב, פתח תקווה, בת ים, ראשון לציון ועוד. מומחי התחבורה ביצעו מחקרים משמעותיים על הצרכים התחבורתיים של תושבי ישראל ובהתאם לכך נוצרו קווי שתי וערב שאמורים לעזור מאד לישראלים. בשלב זה כל ההיערכות יוצרת פקקי תחבורה עצומים בערים הגדולות, הם משתקים את המסחר במיקומים נוספים וייקח עוד כמה שנים עד שכל העבודות הללו תסתיימנה.
עומסי תנועה בכבישים
עד שיהיה שינוי מהותי בכבישי ישראל, ימשיכו כל הנהגים וכל הנוסעים בדרכים לסבול מהעובדה שיש עומסי תנועה עצומים, פקקים בכל מקום ופרק הזמן שנדרש כדי להגיע מנקודה לנקודה אורך פי 3 או פי 5 מפרק הזמן שהיה נדרש אילו הכבישים היו ריקים, או עם רמה סבירה של כמות מכוניות.