עולם העסקים כיום שונה מאוד ממה שהיה בעבר, גם הלקוחות וגם הספקים מצפים מעסקים להיות יעילים דיגיטלית, אך מה לגבי יעילות דיגיטלית פנים ארגונית? באילו כלים כדאי לעשות שימוש כדי לשפר את ההתנהלות בעסק, ואילו כלים יכולים לעמוד לרשותנו כבעלי עסקים מבחינה טכנולוגית? הכנו עבורך שלושה טיפים יעילים.
חשבו את ההוצאות וההכנסות בכל שלב
אחת הטעויות שעושים בעלי עסקים ממש בשלבי התחלת העסק הוא חישוב מוטעה של הוצאות והכנסות. כאשר החישוב אינו מדויק, העסק יכול להיקלע לסחרור שיהיה קשה מאוד להיחלץ ממנו בלי כלים מקצועיים, לכן יש לנהל את חשבונות העסק היטב למן הרגעים הראשונים, ועוד בשלב בניית התוכנית העסקית. ניתן לעשות שימוש בכלים דיגיטליים שונים לניהול החשבונות, למשל באמצעות תוכנות לניהול חשבונות אשר מסייעות לעשות סדר דיגיטלי בכל המסמכים לאורך החודש. כך לא מתפספסות הוצאות והכנסות וניתן בקלות רבה לבצע חישובים שיסייעו בקבלת החלטות בהמשך.
שפרו את האדמיניסטרציה עם תוכנות חיצוניות
הלקוחות שלנו מצפים מאיתנו להיות מתקדמים דיגיטלית, ומכאן שהם מצפים לשירות דיגיטלי ומהיר ולהתנהלות פנים ארגונית המבוססת על טכנולוגיות. האפשרויות הן אין סופיות, החל מרכישת תוכנות מתקדמות לניהול החשבונות והספרים של העסק וכלה בשליחת חתימה ירוקה במייל או באמצעים דיגיטליים אחרים. לדוגמה, באמצעות האתר חתימה הירוקה https://www.2sign.co.il/ אנו חוסכים ניירת רבה, משאבים וזמן, כל אלה מתרגמים בסופו של דבר לכסף, אך גם חוסכים זמן, מאמץ וכספים למי שעובד מול העסק, בין אם מדובר בספק, לקוח או קולגה.
עוד המלצה לתוכנות יעילות, במיוחד בכל הנוגע לשירות לקוחות, מומלץ להתקין מערכת CRM שממיינת, מנהלת ואוספת נתונים אודות ניהול המכירות של העסק. כמו כן, מערכות CRM מסוימות מתוחכמות במיוחד וכוללות בתוכן גם ניהול פרויקטים וניהול משימות, גבייה, הנהלת חשבונות, ניהול שיווק וניהול קשרי לקוחות.
מומלץ לעשות שימוש במסמכים מקוונים וארכיון דיגיטלי שגם יספקו ללקוחות שירות יעיל ונוח של חתימה על מסמכים שונים והזמנות, וגם יסייעו בסדר וניהול הניירת בעסק עצמו.
להיות עסק שעומד בזמנים
אם יש כלל ברזל לעסקים שרוצים להצליח, הרי שמדובר על עמידה בזמנים. עסק שמכבד את עצמו, את לקוחותיו ואת כל מי שבא עמו במגע, חייב להיות עסק שמתנהל באופן אחראי. אם לקוח מצפה לקבל מוצר או שירות מסוים בזמן נקוב, יש לספק לו אותם על פי זמנים אלו וללא דיחוי. כעמידה בזמנים מצריכה מחשבה מעמיקה על כוח האדם, על התנהלות יעילה מבחינה טכנולוגית, על התייעלות וחיסכון שמובילים לקיצורי זמנים וכמובן על מערך משלוחים מקצועי. לא נותנים ללקוח לחכות, כי הוא פשוט יעבור לעסק הבא שיציע לו שירות טוב יותר, ואין זה משנה אם הוא מחכה לשיחת טלפון חוזרת או שיגיע אליו מוצר במשלוח.
לסיכום, עסק שרוצה להצליח חייב לחשוב מראש על פתרונות דיגיטליים שיסייעו לו לשפר ולייעל את האדמיניסטרציה הכללית, לחשב מראש את ההוצאות וההכנסות של העסק וכמובן לעמוד בזמנים. בסופו של דבר המטרה הראשונית של כל עסק היא לצלוח את השנה הראשונה בשלום, אם פועלים נכון הדבר בהחלט אפשרי ואף יסייע לעסק לשגשג לשנים הבאות.